حدیث آشنا

راه کمال

حدیث آشنا

راه کمال

خداوند مشتاق

خداوند مشتاق


دستهایتان را به سوی آسمان بلند کنید و خدا را بخوانید و بدانید که او همواره مشتاق دستهای آرزومند شماست.

بدانید: آنگاه که رو به سوی خداوند آورید، او همواره با شماست. شما را می‌نگرد و از نیّات شما آگاه است. پس هرگز خود را جدا از خدا مپندارید که آن پنداری باطل است.

آنگاه که باهمۀ وجود روبه سوی پروردگار آورید و با تمام قلب خود را به خدا سپارید، قطعاً شما را از آن حاصلی خواهد بود. پس بیاموزید: آنگاه که رو به سوی خداوند می‌آورید، از دلبستگیها رها شده و با تمام وجود و نیّت خالص او را بخوانید که این برای شما بهتر است.

پیامبران چوپان

پیامبران چوپان


هنگامی که حیوانی را پرورش و مراقبت می‌کنید، الزاماً موجبات کشتن و آزار و اذیّت او را فراهم نیاورده‌اید. بلکه می‌توانید از آنها مراقبت کنید. از شیر و پشم آنها استفاده کنید. با آنها مدارا کنید. آنها را دوست بدارید و هرگز دست خود را به خون آنها آغشته نکنید.

اگر دیگران از دست‌پروردۀ شما به درستی استفاده نکرده‌اند، شما را گناهی نیست. بلکه هر کس مسئول کار خویش است.

اگر به نیّت کشتن و ذبح، حیوانی را پرورش ندهید بلکه تنها از سر دوستی و سایر منافع آن به این کار اقدام ورزید، خدا را خشنود کرده‌اید.

پیامبران انسانهایی متعالی بوده‌اند و انسان متعالی جز به رضای دوست نمی‌اندیشد و جز در این راه گام برنمی‌دارد که خداوند هر که را به رضای او می‌اندیشد، دوست دارد و آنها را در این راه یاری می‌رساند.

 

 

جدّی نگیر

جدّی نگیر


راه رهروی، راه عاشقانه زیستن است. چون با عشق زندگی کنی، خواهی توانست، موانع را به راحتی پشت سر گذاری. چون با عشق به انسانها بنگری، به خطاهایشان خواهی خندید و آن را جدّی نخواهی گرفت.

هنگامی که انسانی بر خلاف انتظارات تو عمل می‌کند، از دید خودش کار درستی انجام داده. آنها را به دیدۀ فرزندان خدا بنگر و بدان که خداوند خطا نمی‌کند.

پس به دیدۀ اغماض و عشق بنگر و مسائل را زیاد جدّی نگیر.

 

درهای رحمت

درهای رحمت


بدان: انسانها پاره‌های تن یکدیگرند. چون یکدیگر را بیازارید، خود را آزرده‌اید و چون دلی را شاد کنید، خداوند شادی را به شما هدیه خواهد کرد.

دعا را از اعماق قلبت بیان کن. با باور قلبی، با تمام وجود. نه به عنوان وظیفه‌ای خشک و عاری از احساس. آنگاه که با تمام قلب سپاسگزاری کنی، درهای رحمت به روی تو باز خواهد شد و خداوند را با تمام وجود احساس خواهی کرد. آشپزی شعروغزل فارسی سخت افزار نرم افزار دانلود طراحی حوادث بانکملی کارشناسی

 

مفهوم عشق بی قید و شرط

مفهوم عشق بی قید و شرط


بدان: عشق‌ورزیدن، تنها به بر‌آورده ساختن خواسته‌ها و نیازها نیست. بلکه عشق، گستردگی و ملاطفت بسیاری را در خود نهان دارد.

 عشق، یعنی آن نیرویی که تو از آن غنی بوده و به دلیل غنی بودن و لبریز بودن از آن، احساس بخشش وغنی ساختن دیگران نیز در تو ایجاد می‌شود. احساسی که راهی جز بخشیدن آنچه از آن لبریز شده‌ای، نداری. آنچه به فراوانی در تو فوران می‌کند، از تو می‌جوشد و برون می‌تراود و نیاز به ارزانی داشتن آن به دیگران در تو ایجاد می‌شود. این احساس، عشق واقعی است.

 اگر چنین شود، مرزی وجود ندارد. به هر چه و هر که بر سر راه تو قرار می‌گیرد، خواهی بخشید. آنگاه درست و غلط کردن ، منطق ریاضی و بازیهای ذهن جایی نخواهد داشت. بلکه تنها بخشش و بهره‌مند ساختن سایرین، از آنچه تو را لبریز ساخته، اهمّ خواهد بود.

هنگامی که بر سر دوراهی قرار می‌گیرید، راه عشق را انتخاب کنید. صرف‌نظر از اینکه ، آن به سود یا زیان شما خواهد بود. راه عشق‌ورزیدن، ربطی به سوء‌استفاده‌های دیگران ندارد. بلکه تو، همواره، بدون در نظر گرفتن سود و زیان آن، مسیر خاصّی را برمی‌گزینی. البتّه به یاد داشته باش، هنگامی که راه عشق را برمی‌گزینی، الزاماً به معنی گذشتن از همۀ چیزهای ارزشمند نخواهد بود بلکه احترام گذاشتن به آن چیزهایی که برای آنها ارزش قائلید، نیز راه عشق است.

هنگامی که فردی از شما خواسته‌ای دارد و آن خواسته، الزاماً به معنی زیر پا گذاشتن و فدا کردن ارزشهای والاست، راه عشق، احترام گذاشتن به ارزشها و فدا نکردن آنها تنها برای لذّات زودگذر و هوسهای جاه‌طلبانۀ سایرین است.

اگر عشق را برگزینید، باید بدانید، در آن لحظه عشق کدام انرژیها را جاری و تقویت می‌کند. اگر راه عشق، انرژی متعالی‌ای را برمی‌انگیزد، البتّه بهترین راه، برانگیختن آن و جاری ساختن آن در هستی است.آشپزی زیبا حوادث دانلود طراحی سخت افزار فارسی

 

عهد شکنی

عهد شکنی


کدام عهدی است که شکستن آن خلاف نباشد؟ عهد و پیمانها، شما را ملزم به وفاداری به آن می‌کند. یا عهد نبندید یا اگر بستید، به آن وفادار بمانید تا بتوانید رشد کنید.

عهد‌شکنی، شما را از مسیر تکامل دور کرده و راه را بر شما سد می‌کند. راه دشوارتان را دشوارتر نکنید که این برای شما بهتر است.

 آشپزی بانکملی دانلود فارسی شعر و غزل حوادث کامپیوتر پست

یگانه مسیر

یگانه مسیر


راه عشق‌ورزیدن تنها راه رسیدن به خدا و یگانه مسیر نهایی است. هنگامی که مسیری را برمی‌گزینید، باید ببینید کدامیک شما را به عشق خالصانه و بی‌قیدوشرط هدایت می‌کند. آنگاه، تنها مسیر عشق را برگزینید.آشپزی سخت افزار نرم افزار طراحی تبیان چت روم

 

فراز و فرود

فراز و فرود


راه رسیدن به خدا، پر از فراز و نشیب است. در فرازها به خود مغرور نشوید و در فرودها امیدتان را از دست ندهید.

هرگز مپندارید، بدون تلاش می‌توان به مقصدی متعالی دست یافت. تلاش برای مبارزه با هواهای نفسانی. تلاش برای رسیدن به بعدی بالاتر. تلاش برای ثابت‌قدم ماندن در راه پروردگار و تلاش برای حفظ آنچه برایتان ارزشمند و ضروری است تا شما را برای رسیدن به مقصد یاری دهد.

 

 

انرژی متعالی

انرژی متعالی


هنگامی که به دنبال راه چاره‌ای، برای پیشگیری از اختلافات هستید، الزاماً نبایستی، این کار را با غیبت، تهمت، انزجار و قضاوت انجام دهید. بلکه بایستی همواره در همۀ حالات، عشق را مدّنظر داشته باشید.

اگر با عشق، به راه‌حلها بیندیشد، آنگاه انرژی متعالی‌ای از شما جریان یافته و شما را ارتقاء خواهد داد.

ولی اگر دلخوریها، کدورتها و رنجشها، شما را از عشق بازدارد، آنگاه احساس خوبی نخواهید داشت. همواره در همۀ حالات، احساسات خود را کنترل کرده و خدا را مدّ‌نظر داشته باشید.

 

خدا را بخوان

خدا را بخوان


خدا را بخوان. چنان بخوان که یاد او همواره در دل تو زنده و پاینده باشد.

خدا را بخوان. به هر نامی، هر یادی، هر ذکری. تنها و تنها به یاد آنچه خداست و آنچه خدایی است، باش.

به یاد داشته باش، آنچه مهم است، زنده بودن نام خداوند به طور همیشگی در یاد توست.

پس خاطره‌ات را با نام او متبرّک کن، تا جاودانه شوی.

بین خدا و آنچه در مسیر خدا و به خاطر خداست، تفاوتی نیست. فاصله را تو ایجاد می‌کنی، فاصله‌ای نیست. مرزها را تو باور داری، مرزی نیست.

همواره خدایی باش. خدایی رفتار کن. خدایی فکر کن. خدایی ذکر کن تا با او باشی.

 

وصل دلنشین

وصل دلنشین


    راه خدا راهی پرنشیب و فراز و طولانی است.

هنگامی که قدم در راه می‌گذارید، باید بدانید که برای رسیدن به خدا  و وصل پروردگار، راهی طولانی در پیش دارید. ناامید نباشید. چشم به آینده داشته باشید. از فصل نهراسید که در پس هر فصلی، وصلی دلنشین و ماندگار، انتظار شما را می‌کشد. تنها باید امیدوار و کوشا و پیوسته در تلاش باشید و از هر راهی که برایتان مفید است، کمک بگیرید تا به مقصود واصل شوید.

هر چه بتوانید، متمرکزتر و کوشاتر باشید، سریعتر به مقصد خواهید رسید.

 

ماجراهای زیبا و باورنکردنی

ماجراهای زیبا و باورنکردنی


 خداوند هرگز بدون دلیل کاری را انجام نمی‌دهد. در پس هر ماجرایی حکمتی است که شما را بر آن آگاهی نیست.

آنگاه که با تمام وجود و از صمیم قلب، خیرتان را به خدا وامی‌گذارید، هرگز نگران چیزی نباشید. تنها لحظه‌ها را پاس بدارید و از آنها برای رشد و کمال استفاده کنید. آنگاه اتّفاقات خوب و ماجراهای زیبا و باورنکردنی، یکی پس از دیگری، شما را شگفت‌زده خواهد کرد. 

تنها کافی است، قلبتان را محکم و استوار و مطمئن به وعدۀ خداوند نگه دارید.

 

سکوت کامل

سکوت کامل


هنگامی که به دیگران خدمت می‌کنید، همیشه حرفهای خوشایند و ناخوشایند هست. آنگاه که کاری را تنها برای رضای خدا و به نیّت قرب به دوست انجام می‌دهید، هرگز به هیچ حرفی، چه خوشایند و چه ناخوشایند، اهمّیت ندهید.

حرفهای خوشایند، نیّت شما را تغییر داده و حرفهای ناخوشایند، شما را دلسرد می‌کند. این که درست عمل کرده‌اید یا نه، قطعاً هر عملکردی، بخصوص آنگاه که با عدم آگاهی بالا از شما سر زده باشد با نقطه‌ضعفهایی همراه بوده است ولی این نقطه‌ضعفها کلّ ماجرا را خنثی نکرده و آن را زیر سؤال نمی‌برد.

تنها به شما می‌فهماند که باید آن نقطه‌ضعفها را هم برطرف کرده و اگر نیّت الی‌الله دارید، در سکوت کامل و با رضایت قلبی کاری را انجام دهید. آشپزی بانک ملی حوادث جوک طراحی دانلود

 

سکوت

سکوت 


هنگامی که به دیگران خدمت می‌کنید، همیشه حرفهای خوشایند و ناخوشایند هست. آنگاه که کاری را تنها برای رضای خدا و به نیّت قرب به دوست انجام می‌دهید، هرگز به هیچ حرفی، چه خوشایند و چه ناخوشایند، اهمّیت ندهید.

حرفهای خوشایند، نیّت شما را تغییر داده و حرفهای ناخوشایند، شما را دلسرد می‌کند. این که درست عمل کرده‌اید یا نه، قطعاً هر عملکردی، بخصوص آنگاه که با عدم آگاهی بالا از شما سر زده باشد با نقطه‌ضعفهایی همراه بوده است ولی این نقطه‌ضعفها کلّ ماجرا را خنثی نکرده و آن را زیر سؤال نمی‌برد.

تنها به شما می‌فهماند که باید آن نقطه‌ضعفها را هم برطرف کرده و اگر نیّت الی‌الله دارید، در سکوت کامل و با رضایت قلبی کاری را انجام دهید.

 

مسیر آینده


مسیر آینده


تأسّف بر گذشته، مشکلی را حل نمی‌کند. همیشه به آینده و رو به جلو بنگرید و از درسهای گذشته، در مسیرهای آینده استفاده کنید و بدانید که خداوند بخشنده و مهربان است، بر آنچه نادانسته انجام می دهید.