حدیث آشنا

راه کمال

حدیث آشنا

راه کمال

مفهوم عشق بی قید و شرط

مفهوم عشق بی قید و شرط


بدان: عشق‌ورزیدن، تنها به بر‌آورده ساختن خواسته‌ها و نیازها نیست. بلکه عشق، گستردگی و ملاطفت بسیاری را در خود نهان دارد.

 عشق، یعنی آن نیرویی که تو از آن غنی بوده و به دلیل غنی بودن و لبریز بودن از آن، احساس بخشش وغنی ساختن دیگران نیز در تو ایجاد می‌شود. احساسی که راهی جز بخشیدن آنچه از آن لبریز شده‌ای، نداری. آنچه به فراوانی در تو فوران می‌کند، از تو می‌جوشد و برون می‌تراود و نیاز به ارزانی داشتن آن به دیگران در تو ایجاد می‌شود. این احساس، عشق واقعی است.

 اگر چنین شود، مرزی وجود ندارد. به هر چه و هر که بر سر راه تو قرار می‌گیرد، خواهی بخشید. آنگاه درست و غلط کردن ، منطق ریاضی و بازیهای ذهن جایی نخواهد داشت. بلکه تنها بخشش و بهره‌مند ساختن سایرین، از آنچه تو را لبریز ساخته، اهمّ خواهد بود.

هنگامی که بر سر دوراهی قرار می‌گیرید، راه عشق را انتخاب کنید. صرف‌نظر از اینکه ، آن به سود یا زیان شما خواهد بود. راه عشق‌ورزیدن، ربطی به سوء‌استفاده‌های دیگران ندارد. بلکه تو، همواره، بدون در نظر گرفتن سود و زیان آن، مسیر خاصّی را برمی‌گزینی. البتّه به یاد داشته باش، هنگامی که راه عشق را برمی‌گزینی، الزاماً به معنی گذشتن از همۀ چیزهای ارزشمند نخواهد بود بلکه احترام گذاشتن به آن چیزهایی که برای آنها ارزش قائلید، نیز راه عشق است.

هنگامی که فردی از شما خواسته‌ای دارد و آن خواسته، الزاماً به معنی زیر پا گذاشتن و فدا کردن ارزشهای والاست، راه عشق، احترام گذاشتن به ارزشها و فدا نکردن آنها تنها برای لذّات زودگذر و هوسهای جاه‌طلبانۀ سایرین است.

اگر عشق را برگزینید، باید بدانید، در آن لحظه عشق کدام انرژیها را جاری و تقویت می‌کند. اگر راه عشق، انرژی متعالی‌ای را برمی‌انگیزد، البتّه بهترین راه، برانگیختن آن و جاری ساختن آن در هستی است.آشپزی زیبا حوادث دانلود طراحی سخت افزار فارسی

 

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.