حدیث آشنا

راه کمال

حدیث آشنا

راه کمال

قرآن

قرآن


بدان و آگاه باش: انسانها برای هدایت به سوی پروردگارشان، همواره به راهنمایی از سوی خداوند نیاز داشته‌اند. این هادیان برگزیدگان خداوند از بین امّتها بوده‌اند. 

آنها طریق هدایت را از پروردگار فراگرفته و آن را به سایر انسانها انتقال داده‌اند. برخی از آنها با کتاب و بسیاری دیگر تنها از طریق گفتار  و رفتار به امر هدایت مشغول بوده‌اند. دستورات خداوند برای همۀ انسانها، در همۀ زمانها  و همۀ مکانها، قابل بسط و قابل استفاده است.

خداوند هرگز محدود به زمان و مکان نبوده و بنابر این کلام پروردگار نیز تنها برای یک زمان خاص نمی‌باشد. بلکه خداوند همواره همۀ انسانها را مورد خطاب قرار می‌دهد و آنها را به سوی خویش فرامی‌خواند.

اگر کلامی از پروردگارتان را مطابق با سلیقه و زمان خود نیافتید، با مطالعه و تحقیق در کتب آسمانی و همچنین بازنگری کلیۀ دستورات، طریق هدایت بجوئید و بدانید آنچه شما را در این زمان رهنمون می‌سازد، این است که واژه‌ها همواره بیانگر کلّ حقیقت نیستند. حقیقت در قلب شما و در درون شماست. آنجا که واژه‌ها با حقیقت درونی شما هم‌سویی ندارد، یا واژه را درک نکرده‌اید، یا حقیقت درونی شما بر شما آشکار نشده است.

بیاموزید که حقایق را از میان واژه‌ها پیدا کرده و آن را برای خود اصل قرار دهید.

آنجا که واژه‌ها از بیان حقیقت عاجز می‌مانند، بیاموزید به قلب خود رجوع کرده و خدا را در نهاد خویش بیابید که این بهترین راه‌حل برای زیستن و بهترین طریق به خدا رسیدن است.

نظرات 1 + ارسال نظر
مهدی جمعه 1 آذر 1392 ساعت 18:18

سلام دوست خوبم وبلاگتو لینک کردم منتظر لینک شما هستم ممنون http://yar-mehraban.blogsky.com/

سلام و سپاسگزارم.

امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.