حدیث آشنا

راه کمال

حدیث آشنا

راه کمال

چرا اعتیاد؟

چرا اعتیاد؟


آنچه شما را از مبداً و سرچشمۀ اصلی‌تان دور می‌کند و در توهّم دنیا فرو می‌برد، فرو بستن دیده‌ها، از همۀ زیبائیهای عالم درون و واقعی انگاشتن عالم برون است.

آنگاه که توهّمات را واقعی می‌پندارید و از آنچه حقیقت است، فاصله می‌گیرید، راه بازگشت به خانه را برای خودتان دشوار و ناهموار می‌کنید. در توهّم دنیا زیستن و حقیقت را به فراموشی سپردن، علّت اصلی درد و رنجهای شماست.

هر چه بیشتر در آن فروروید، درد و رنج بیشتری را احساس خواهید کرد. برای رهایی از رنجها و پیوستن به شادی بی‌پایان درونی، حقیقت را جستجو کنید که این بهترین طریق زیستن است.

دردهایی که به دست خودتان بوجود می‌آورید، رنجهایی که خود مایۀ اصلی آنها هستید، شما را هر چه بیشتر از حقیقت اصلی‌تان دور کرده و آشکار شدن آن را برای شما، بسیار دشوار خواهد کرد.

زمانی که به مواد اعتیاد‌آورو توهّم‌زا پناه می‌برید، در واقع به دنبال شادی و رهایی از رنج هستید، غافل از اینکه به این طریق، تنها دردی به دردهایتان اضافه می‌کنید. تنها طریق جستجوی شادی حقیقی، یافتن گنج درونی و پناه بردن به شادی بی‌پایان و عظیم و رهایی‌بخش حقیقت است.

چنانچه بیاموزید، طریق یافتن حقیقت و راه بازگشت به موطن اصلی خود را جستجو کنید، نه تنها از همۀ رنجها رهایی خواهید یافت بلکه به آن منبع شادی حقیقی، اتّصال خواهید یافت که شما را هرگز نیازی به هیچگونه تخدیر و خوشی کاذبی نخواهد بود. 638

نظرات 1 + ارسال نظر

نمیگویم فراموشم نکن هرگز ، ولی گاهی بیاد آور رفیقی را که میدانی نخواهی رفت از یادش .

امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.