حدیث آشنا

راه کمال

حدیث آشنا

راه کمال

آیا می دانید؟

آیا می دانید؟


آیا می‌دانید چگونه آفریده شده‌اید و به چه نحوی زندگی خود را طی خواهید کرد؟ آیا می‌دانید هدف از آفریدن شما و قرار گرفتن شما بر روی بخشی از هستی به نام زمین چه بوده است؟ آیا می‌دانید خداوند به چه دلیل شما را به صورت جفت آفریده، برای شما فرزندانی قرار داده، خانواده‌هایی تشکیل داده و زندگی اجتماعی‌ای را آغاز نموده‌اید؟

چگونه زندگی دنیاییتان را برای خود اصل قرار داده و از یاد پروردگار غافل گشته‌اید؟ چرا به هستی رازآلودی که شما را در برگرفته نظر نمی‌افکنید؟ چرا معنای زندگی را درک نمی‌کنید؟ چگونه در پس پرده‌های جهل و نادانی پنهان گشته‌اید و خداوند را به فراموشی سپرده‌اید؟

 آیا برای روزمرّگیها، جنگها و جدالها، قهرها و  جداییها آفریده شده‌اید؟ آیا هدف از خلقت شما هدفی کوچک و پست تنها برای چند روز خوردن و خوابیدن و لذّات نفسانی بوده است؟ چرا در خود اندیشه نمی‌کنید؟ چرا دیدگان خود را فروبسته‌اید؟ 

آیا زمان آن نرسیده که چشم خرد بگشائید و از نعمتهای پروردگارتان سود برید؟ آیا به شما نعمت تفکّر و تعقّل و توان بالقوّۀ خلیفة‌اللهی عطا نشده است؟ چگونه از پروردگارتان غافل مانده‌اید، حال آنکه تنها برای وصل او و پیوستن دوباره به پروردگار، حیات خود را طی خواهید کرد.

اینک زمان ان فرارسیده تا چشم دل بگشائید، هستی را با خرد و آگاهی نظاره کنید، اهداف زندگی خود را تبیین کرده و رو به سوی پروردگار آورید و بدانید آنچه برای شما مهیّا شده است، همانا زندگانی جاویدان در جوار رحمت الهی است. سراب زندگی دنیایی را رها کرده و حیات واقعی خود را بیابید که این برای شما بهتر است، اگر می‌دانستید.


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.